lördag 10 juni 2017

Trädgården bjuder


Just hemkommen från torpet med denna bukett: bondpion, stjärnflocka, jungfrulin, schersmin, prästkrage, liljor och bergsklint.
Det är vad trädgården bjuder på just idag, och det går snabbt med blomningen! 

Den förra buketten börjar krokna, så det var dags för en ny! Vilken lyx att bara åka och hämta!


 Trädgården prunkar av grönska just nu!



På baksidan i solljus häromdagen. Annars har vädret varit väldigt hit och dit de senaste dagarna. Regnet hänger i luften och man vet inte riktigt hur det blir. Några rejäla slagregn har vi haft också.



Jag drömmer vidare om sommaren och solen, med milda nattliga sommarregn, med hjälp av drömfångaren som jag köpte igår hos Violas Romantiska hem

Önskar er en fortsatt skön helg!

5 kommentarer:

Monica sa...

Vilken härlig sommarbukett du tagit in! Jag är dålig på att ta in blommor från trädgården; vet inte varför egentligen...
Här har vi ju äntligen fått regn nu, mest på nätterna faktiskt, vilket ju är jätteskönt! Så nu reser sig växterna igen och gräset måste klippas!
Ha en fin fortsatt helg, kram, Monica

Erikslundsliv sa...

Jag plockar också in buketter av allt fint som finns ute nu. Vilken lyx att bara få hämta allt grönt sådär när man vill! Fin drömfångare, jag har också en som jag köpt på en resa till Gran Canaria för något år sedan. Violas affär skulle jag vilja besöka, hopps att det blir tillfälle snart!
Ha en fin dag!
Kram, Ann

House and Garden by Bia sa...

Ser att blomningen har kommit längre hos er...kul att se bilder på bloggarna, och sen få uppleva det igen här hos oss !!
Härliga bilder och jag önskar dej en härlig vecka som kommer !!
Kram bia

Solstrimmor sa...

Din bukett andas midsommar. Och det är prästkragen som gör det! Nu när det är som vackrast kurar jag inomhus och försöker bli av med en efterhängsen förkylning som absolut inte vill släppa taget. Orkar inget. Men vad är väl en vanlig förkylning när det finns så mycket elände här i världen? Måste ställa in roligheten men den är framskjuten till måndag i stället!

Hoppas den fina drömfångaren fångar goda drömmar!
Må gott i denna härliga tid och må du slippa förkylningar.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Ljuvliga sommarbilder...
Nu går vi med stormsteg mot midsommar, vädret ska visst bli dåligt tyvärr...
Men lite sill och jordgubbar gör nog gott!
Sommarkram från Titti