torsdag 16 mars 2017

Små påsktecken


Våren har verkligen tagit sej i kragen och levererat solsken och barmark nu!
Man kan hitta påskliljor på kruka och små tete a tete även på ica här på landet! 
Jag hittade en kruka med vita påskliljor och här är en av dem, lysande i dagens sköna morgonsol.


Första vår/påskkrukan vid entrén utanför lägenheten!
Kanske murgrönan tar sej, trots att den stått ute hela vintern.


På ytterdörren blev det en fjäderkrans - återbrukat sen några år tillbaks.
Så skönt det känns att ladda lite inför den kommande påsken.

En härlig torsdag blev det med sol och gympatrött kropp! 
Sitter och funderar om jag ska orka med lite trädgårdsarbete också!
Jag får se hur det blir - dagen är ju inte slut än och den blir längre och längre för varje dag! Underbart!

7 kommentarer:

Monica sa...

Ja,nu känns det verkligen att det är vår! Så härligt att börja fixa lite i trädgården! Ja, du såg mitt inlägg om säck-komposteringen. Blev faktiskt bättre än jag trodde och så tycker jag ju om att ta vara på vad naturen ger...ja, du vet!
Pyntat ute har jag däremot inte gjort, men det får nog bli snart, när jag ser din fina entré-kruka!
Nu kommer solen här också, så det får kanske bli en promenad trots att man är lite mör efter trädgårdsarbetet...
Ha det så bra, Lisa!
Kram, Monica

Browneyedgirl sa...

Så härligt med alla dessa vårtecken :) Och jag såg igår att det var påsk i affärerna. När är påsk i år tro ?
Jättefin blogg har du så passade på att lämna några rader :)

Solstrimmor sa...

Snart är snön borta här också. Så härligt, äntligen. Idag blir det en solig dag och kanske kan jag sitta på balkongen en stund? Börjar klia i fingrarna att planera den inför säsongen. Vilket tema i år? Jättekul fundering!
Du har redan börjat förbereda påsken du, så fin liten plantering och krans! Den är sen i år och jag har inte hunnit tänka på den ännu. Och var har jag lagt mina tuppur (fjädrar)? Säkert på samma ställe som träskatorna, som fortfarande är försvunna...
Glad vår och tack för dina alltid så fina kommentarer!

Ha det fint i vårsolen.
Kramar från Eva-Mari

House and Garden by Bia sa...

Så påskfint du gjort !
Tiden går så fort och snart är det faktiskt påsk !!
Solen skiner och snön tinar bort, såå härligt !
Ha en fin helg !
Kram bia

Anonym sa...

Det är vårkänslor här också. Så fint och fina bilder. / Carina

HWIT BLOGG sa...

Igår vår, idag vinter! Ja inte direkt vinter men det snöar och är kallt igen...
Härliga bilder du bjuder på och dags att tänka på påsken snart :)
Kram från Titti

Erikslundsliv sa...

Inget påskpynt framme här än, men snart så är det nog dags även för mig. Lite fina kvistar och några tëte-a-tëte känns vårigt och fint! Fin fjäderkrans du har, jag har en liknande i min påsklåda. Snart får den komma fram här med!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann