söndag 5 februari 2017

Hundra nyanser av grått


Gråare väder tror jag aldrig jag har upplevt, i alla fall inte i så många dagar i sträck!
Jag gör vad jag kan för att liva upp färgerna lite, med diverse vårblommor, som nu finns i butikerna!


 Ljuvligt ljusrosa tulpaner och blåbärsris...


Körsbärskvistarna som jag plockade in för ca. två veckor sedan har slagit ut!

Ljusast på min köksbänk i lampskenet där pärlhyacinterna är nästan utstlagna.

Igår tog jag en skogspromenad mitt på dagen och det kändes som SKYMNING hela dagen! 

Vi får kämpa vidare och här hemma är det ett evigt spring på fiberkillarna som håller på och installera fiber i alla lägenheter.
Snart kanske jag har supersnabb uppkoppling och kanske också en rengjord dator - kusinen har lovat! 

Nu hoppas jag faktiskt på lite riktig VINTER, annars känns det onaturligt! Man kan inte gå från höst direkt till vår, det måste komma en vinter först! 

Så...idag skickar jag varma hälsningar till er från "Skymningslandet" och hoppas att ni har en skön söndag!

8 kommentarer:

Loppisälskare sa...

Ja nu är det för trist där ute! Jag tappar så mycket i energi när det bara är gråväder och så där råkallt. På sätt o vis är det bättre med riktig vinter, samtidigt känns det som om det kan kvitta nu.
Vi får muntra upp oss med tulpaner och små vårtecken i form av lite fågelkvitter på morgonen och allt längre dagar.
Ha en fin start på veckan!
Kram RosMarie

Meta sa...

Ja du det är ingen upplivande dag man vaknar till nu. Men det var lika förra året med. Lätt att glömma det. Det är tur att det finns lite goda botemedel i butikerna i alla fall.Men vips så är det fint igen. Hoppas jag i alla fall. Lite bättre lät det allt igår på vädret, men de har ju lurats förr.
Ha det så gott du kan
Kram Meta

Monica sa...

Ja, februari har verkligen bjudit på gråväder även här nere i söder! Idag, när dottern och jag var ute på en promenad, kom det dessutom någon sorts snöhagel, som piskade oss i ansiktet...brrr!
Man får pigga upp sig så gott det går, med lite vårblommor! Dina ljusrosa tulpaner är jätteläckra!
Hoppas att det ordnar sig med kablar och dator för dig!
Kram, Monica

Hajan sa...

VET INTE OM DET ÄR SÅ MYCKET BÄTTRE HÄR, HÄR LIGGER SNÖN KVAR FRÅN I GÅR. HÖRDE ATT DET SKALL JU BLIVA MER,
HÅLLER MED DIG GRÅTT OCH TRIST. MEN VI BITER VÄL IHOP ETT TAG TILL
SNART ALLA HJÄRTANS DAG.

Solstrimmor sa...

Nog är det ett skymningsland vi bor i just nu! Den här tiden kommer tankarna på att jag skulle nog emigrerat till Kreta i alla fall! Funderingar jag haft från och till. Men snart kommer sol och vår och då finns inget tvivel kvar på vilket land jag vill bo i:)

Tur det finns vårblommor att pigga upp sig med medan vi väntar!

Ha en fin måndag!
Kramar från Eva-Mari

House and Garden by Bia sa...

Så vårlikt och fint du gjort med kvistar och blommor ;))
Jaa var är vintern ??....såg att vi skulle få kallare och soligare väder, men hur länge ?....som det är nu är det ju nästan vår !!!....och det är inte vanligt så här års hos oss !!
Hoppas din vecka blir bra...och solig !!
Kram

Erikslundsliv sa...

Grått är februaris färg i år tror jag. Nu vill vi ha sol!
Härligt med körsbärskvistarna, jag har inte plockat in några än men nu blir jag sugen jag med.
Om det ska bli mer vinter får det bli nu annars kan det vara för mig. I mars vill jag ha vår!
Ha det gott!
Kram, Ann

john sa...

Hello ! the weather is so changeable for us over here but today it is so bitterly cold...bright but cold....so better than grey ! have a nice weekend....we look forward to the spring it's not far away now....Gail x