söndag 29 januari 2017

Sista januariveckan


Äntligen har vi snart gnetat oss igenom den trista Januari och tulpanerna avlöser varandra! Här en bukett på upphällningen...


Tulpanbladen trillade av och jag kunde inte låta bli att arrangera dem lite i en slags mandala!


Annars har dagarna växlat i väder och ljus! Många har varit riktigt grå och ruggiga, då gäller det att hålla upp ångan och mysa till det inomhus och ladda upp med citrusfrukter och annat.


En av veckans höjdpunkter har varit min kära bloggvän Eva-Maris boksläpp, som jag väntat på, och mitt i veckan dök boken upp och kunde inte hålla mej utan började direkt och innan jag visste ordet av hade jag läst tre kapitel!  Hon skriver verkligen så att man inte kan sluta förrän man läst ut boken! 
Jag höll nästan på att komma försent till körövningen!

Eva-Mari har bloggen Solstrimmor. Nu väntar jag bara på hennes nästa bok...


En väninneträff med ungdomsväninnorna har jag också hunnit med. Det blev som vanligt, mycket skratt, mat och prat i grannstaden denna gång. 
Vi vaknade upp till en strålande solig lördag, men sedan kom dimman och vi höll på att inte hitta hem i den täta dimman! 


Idag var jag en tur till torpet, bara för att vattna lite och titta till det! Nästa gång måste jag ta itu med alla pelargonerna.
Nu är snön helt borta, och det är bara frostigt och dimmigt numera.

Sista januariveckan, så skönt att vi snart är inne i februari och man märker verkligen att dagarna blivit längre - tack och lov!

Ha en fin fortsättning på söndagen och en bra start på veckan i morgon! 

7 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Låter som en trevlig vecka !
Redan söndag och veckorna bara rinner iväg...snart februari !!
Jaa tulpaner piggar verkligen upp så här på senvintern...inte mycket snö här heller men än är inte våren kommen...inte hos oss iaf ;)
Kram bia

Monica sa...

Väldigt växlande väder här också! Igår var det strålande sol och bara någon enstaka plusgrad; idag en jättetjock dimma och 6-7 plusgrader!
Visst har det blivit ljusare och nu är vi snart inne i februari, den sista vintermånaden! Hittills har det varit en mycket mild vinter här och det får det gärna fortsätta med för min del!
Ha en fin ny vecka, kram, Monica

Meta sa...

Det är tur att veckorna går även om jag känner det som jag stampar på samma fläck. Det är grått och tungt blir lite deppad av det här måst ha lite sol nu. Det är tur man i alla fall kan förgylla tillvaron med lite blommor och vänner.Så fint det är din Mandala
Ha det gott i veckan
Kram Meta

Solstrimmor sa...

Tack, tack för fina orden om min bok, Lisa! Jag är överväldigad av alla lovord överallt och inte minst från dig!!
Jag är också glad över att januari håller på att ta slut. Ett avstamp närmare våren! Så fint din murgröna svävar i fågelburen på torpet. Växterna trivs bra där under vintern med minimal värme på. Precis som i mormors sal förr, där var bara sådär tio grader på vintern och växterna fick fin vintervila.

Ikväll ska jag ha en liten tebjudning/pytteboksläpp för mina 11 gamla arbetskamrater. Ska bli så kul att träffas, knappt någon jobbar tillsammans längre och vi har mycket att prata om. Och förhoppningsvis vill de köpa min bok också! Kul att träffa vänner man inte träffat på länge så jag förstår att du hade det trevligt med dina.

Ha en fin början på veckan, den som leder oss in i februari... hurra!
Kramar från Eva-Mari

Erikslundsliv sa...

Här kom solen just fram efter en väldigt dimmig och grå helg. Nu får jag vårkänning direkt!
Jag tog fram mina pelargoner igår och klippte ner dem så nu ska de väl snart vakna hoppas jag. Det är så härligt när det så snabbt kommer små gröna blad på dem igen.
Ha det fint!
Kram, Ann

john sa...

what lovely images Lisa and that book looks so nice !
Gail x

HWIT BLOGG sa...

Ja fyy så trist och disigt det är...3000 nyanser av grått! Det gäller att köpa många tulpaner, äta många semlor och se till att humöret är på topp!
Ha en skön helg nu!
Kram från Titti