fredag 15 januari 2016

Tulpanens dag


 Ja, nu blir det tulpaner...igen! Det är ju TULPANENS DAG idag!


Jag har flera buketter, dagen till ära! Det är som om man vill betvinga kylan och vintern med dessa krispiga skönheter.


Extra glad blir jag när de behagar slå ut också, och inte bara torka ihop, som många gör så här års. 
Jag blandar dem med blåbärsris, och riset håller mycket längre än tulpanerna, så detta är nog tredje buketten med samma blåbärsris.

Vilken kyla vi har! Idag har vi -15 grader här! Ruggigt kallt, men solen skiner och det är ljust! 

Önskar er en fin fredag och en skön helg!

9 kommentarer:

Meta sa...

Det är ju så härligt med de fina tulpanerna nu. De glädjer en verkligen i kyla och mörker.
Ha en bra dag idag
kram Meta

Solstrimmor sa...

Jag njuter av dina tulpaner och längtar efter egna. Idag hade vi -26 så jag vill inte ens gå ut! Men solen skiner och det är gnistrande vackert här utanför.

En skön helg önskar jag dig!
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Ja, tulpaner har verkligen blivit det första vårtecknet på något vis! Läste just i tidningen idag, att svenskarna är dom som köper flest tulpaner i världen per capita!
Och att vita, rosa och lila är de som säljs mest!
Mina vita har slagit också ut, precis som dina och SÅ vackra de är inuti blomman!
Strax över nollstrecket här idag, snö och sol!
Ha en fin helg, Lisa!
Kram, Monica

Min plats i solen sa...

Vilka vackra buketter Lisa! :) Jag hade helt missat att det är tulpanens dag men eftersom jag köpte mig en vacker vit tulpanbukett igår så får även jag njuta av denna vackra blomma idag. Det känns som vi behöver denna fina vårblomma så här i början utav januari. En liten påminnelse om att våren väntar där framme. :)

Ta hand om dig kära Lisa och hoppas du får en riktigt fin vinterhelg.♥

Kram Lotta

House and Garden by Bia sa...

Ja visst ja!...tulpanens dag...det hade jag glömt, men så passande att jag också har en tulpanbild i mitt senaste inlägg, hihi...visst är det fint med tullisar ;))...önskar dej en fin helg !!
Stor kram bia

Hemma på Sjuan sa...

Vackert med tulpaner. Ha en fin helg, kram

Erikslundsliv sa...

Underbara buketter, man kan inte ha för många nu i januari! I eftermiddag tar jag med en stor tulpanbukett till grannarna som bjudit in oss på fika. Det blir trevligt! Nu ska jag först åka och repa med min kör. Det blir kul!
Ha en fin helg och njut av dina fina buketter!
Kram, Ann

Rosa i huset i vitt sa...

kikar in och säger hej
kram Rosa

Nieprujsietak sa...

Piękne białe tulipany jak śnieg ,którego mam dużo.Temperatura - 2.Gorącego miłego wieczoru .Serdecznie pozdrawiam.