tisdag 23 juni 2015

Grönt


Jag tycker mycket om min gröna loppisvas, den passar till det mesta. 
Här en hortensiakvist som råkat gå av från plantan. Ljuvlig färg på den! 


En som tycker mycket om att växa är min sommarmurgröna! 
Jag har nog aldrig haft en mer snabbväxande växt. 
Det är alltså ingen vanlig murgröna, utan bladen är tunna och krispiga och lite röda på baksidan. 
Den växer ca. 1 dm i veckan! Jag har visat den förr.
Jag har en i varje hörn av mitt stora vardagsrumsfönster.


Lite gröna blad blev det också i min sommarateljé och kanske blir det flera...!

Idag laddar jag inför utflykten imorron, och tjejträffen hos en av mina f.d. kollegor. 

Molnig tisdag och regnet hänger i luften!

Ha ändå en skön junidag!

11 kommentarer:

Finaste mattan sa...

Vad du målar fint! : ) Monstera älskar vi!

MårsArt sa...

Jag har nyss gjort nästan som du, lagt en hortensiablomma i en skål, fast jag har nog vattnat ihjäl min... Äntligen Lisa, du har tagit fram penslarna! Du är bara bäst på att måla! Blir det nya kort, kanske?
Kram
Agneta

House and Garden by Bia sa...

Wow vilken murgröna ;))....och vilket fint blad du målat ;)
Vi flyttar ut till torpet idag...ingen större glädje precis i det här dåliga vädret som vi har...vi får hoppas på bättre snart ;)
Ha en fin dag!
Kram bia

Hajan sa...

Jaa, vad säger man, när regnet smattrar på som bara den, jo jag vet det måste ju bliva bättre sen

Monica sa...

Förstår att du gillar den gröna vasen, den är verkligen söt!
Vilket fint monstrera-blad (?) du målat!
Lite sol här idag faktiskt!
Kram, Monica

Ann Kåge sa...

Visst är det något speciellt med grönt och din sommarmurgröna är så häftig. Akvarellen med monsteran är så fin - ser fram emot att få se den i kvarnen. Ha en trevlig onsdag med rolig utflykt!
Kram Ann

Eleonora sa...

Härligt blad du målat!
Jag tror alla dina växter växer fort - det är väl de gröna torpfingrarna som är i farten.
Hoppas ni fick en fin utflykt med sol o värme.
Hos mig är det bara regn och blåst.
Väntar och väntar på sol o värme är vad jag gör!!!

Kram från
Eleonora

G:a Affären sa...

Så glad jag blir när jag ser att du fattat penseln, det gäller att vårda en sådan enorm talang!
De där murgrönorna verkar ha fått fnatt, så fint ändå när de ramar in fönstret. Jag måste hålla koll om jag kan se någon sommarmurgröna.
Så den fina vasen är ett loppisfynd, jag gillar både färgen och formen. Fint med en kvist så där också!

Ha det gott på tjejfesten!
Kramar /Cia

Loppisälskare sa...

Grönt är verkligen skönt! Skönt är inte vädret, men som du skriver så får vi ändå försöka ha det skönt. Umgås, vara kreativ och bara känna att man lever och är frisk, kan vara gott nog.
Kram / RosMarie

Solstrimmor sa...

Den där sommarmurgrönan kommer jag ihåg! Har aldrig sett den mer än hos dig tidigare... det är inte en Cissus av nåt slag? Fin är den hursomhelst... liksom den gröna mulliga vasen!

Hoppas du haft en fin dag hos väninnan!
Njut och strunta i vädret.
Kramar från Eva-Mari

Solstrimmor sa...

... glömde säga att jag blir glad av att se att du tagit tag i ditt akvarelleri igen:)