söndag 10 februari 2013

Söndagsbilden

Tittar man ut så är det bländande vitt, vitt, vitt...

I mina fönster märks däremot, att blommorna känt av ljuset. 
Här är min snabbväxande sommarmurgröna, som tagit sej ofantliga friheter. :)

Flera söndagsbilder hittar du hos FABRIKEN!

Jag tänker tillbaks på förra helgens vårlika väder, med både sol och snösmältning i backarna.
Just nu verkar snöovädren stå på kö och har så gjort den senaste veckan. 
Idag blir det ännu en dag av snöskottning och vedhuggning - livet på landet! :)

Ha en fin söndag!

13 kommentarer:

Rut och Signe sa...

Godmorgon! Jag tror absolut att din vackra murgröna klarat vintern. Jag har själv två stycken på verandan och de har överlevt kylan. Se upp för vårsolen bara som gärna bränner sönder bladen. Ha en skön söndag!

Kram Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja det är ett evigt snöande, men igår kom tur och väl inte såna mängder.
Lär dröja innan allt detta smält bort! Låter som det är brasa på gång hos dig, mysigt efter utearbete.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Chokladvillan 1910 sa...

Visst är de läckra sommarmurgrönan, vilken växtkraft ! Störtgillar ! jag har mina i badrummet & de verkligen stormtrivs. ;) Ang den insydda klänningtrosan så är det tryckknappar...hehe vilket piller när det är dags att pudra näsan !
Tydligen ska det komma en hel del snö i morgon...
Må så gott & ha en härlig söndag !
Kram Anki

Meta sa...

vad spännande med sommarmurgröna, det måste du förklara har aldrig hört det namnet förr.
Väntar med spänd förväntan.Älskar nämligen murgrönor, både inne och ute.
Du har så fina bilder. Ha en fin söndag i rusket
Kram meta

M/S Design sa...

Man misströstar!!!på denna ihållande vinter...
Så sött med rankan som tar sig friheter!
Ha en skön dag
Mariana

Härliga Livet sa...

Min mur gröna växer oxå så det knakar.
Ja än är inte vinter slut, mer står på tur har jag sett. Överlåter skottningen till mannen idag för själv ligger jag ner bäddad i förkylning:(
Tat lugnt med ved huggningen.
Ha en härlig Söndag.
Kram Pernilla

Meta sa...

Tack Lisa. den måste jag leta efter.
Ha det gott.
Kram meta

Monica sa...

Ja, här har också våren tagit ett steg tillbaka - det snöar för fullt!
man får försöka trösta sig med, att det inte kan bli så långvarigt, vi har trots allt kommit en bra bit in i februari...
Ha en fin söndag trots snöskottningen!
Kram, Monica

tecknartina sa...

Denna växtkraft! Ger hopp...själv är jag en aning mörbultad..gick en promenad bland det vita vackra, som en semla med fluffig grädde och florsocker på hattens topp...plötsligt drattar jag på ändan i mandelmassan! ...tur att man är som en bulle...något vadderad....
Allt gott till dig denna söndagskväll, kram fr Tina

betty sa...

Halkade in på din blogg via en annan blogg. Men vet att jag varit här tidigare när jag läser att du varit -Månadens blogg i Lantliv, en tidning att längta till. Ser att du har samma skänk som jag haft "min" finns nu hos dottern som målat den vit.

Tina sa...

Jag såg nyss nya skott på olivträden, härligt!!

kraam

pysseltanten sa...

Ja visst längtar man till VÅÅÅR!!...
Vi bor oxå på landet...så vet preciis hur det är...:)
Vilken mysig blogg, och vilket mysigt hem du har!
Kram Git

Gabriella sa...

Åh, vilken härlig bild!