måndag 6 februari 2012

Strålande måndag

En strålande måndag är det.


Idag är vintern som allra vackrast och solen står allt högre på himlen. Jag går lätt eftersom min snälle granne har plogat upp min infart. Nu har vi ju inte så väldigt mycket snö - alldeles lagom faktiskt...

På väg mot brevlådan och morgontidningen var jag bara tvungen att föreviga den bländande vyn. Ändå återger inte bilderna allt...


På verandan glittrar traskronans prismor i solen...

Taggtrådsrullen ståtar på stolen och väntar på att bli till nya kransar och annat....!

Kylan verkar hålla i sej, men inte lika mycket som tidigare. Vi har just nu -9,5 grader och kanske vågar man sej ut på en promenad idag. Åh, vilken härlig tillvaro jag har!!!!

En spännande jobbutmaning har kommit till mej, som jag känner en skräckblandad förtjusning inför! Kanske berättar jag mera om det senare... Jag lär i alla fall inte bli helt sysslolös här i min lantliga drömtillvaro!

Ha en riktigt härlig vintermåndag!

18 kommentarer:

Monica sa...

Så fina solglittrande morgonbilder du visar! Jag förstår att du stormtrivs med tillvaron!
Spännande med ditt nya jobbprojekt, det är väl något med musik, gissar jag?
Ha en bra dag, kram, Monica

Chokladvillan 1910 sa...

Underbara taggtråd ! ;)
Varit på promenad i det fina men kalla vädret. Härliga bilder !
Kram Anki

Snäckskalsdalen. sa...

Tänk så olika det kan vara i vårt land. Du har ett underbart vinterväder och vi har ett vidrigt!!
Det blåser snålblåst så man får pälsa på sig ordentligt om man vill ut och det är alldeles grått, så där så det trycker ner hela ens själ under jorden....men jag blev glad av dina fina bilder!
Kram

Dubbelörn sa...

Så spännande! :D

Jag njuter också av vädret, ynka 2cm snö är alldeles lagom. Vi hoppas mördarsniglarna dör i kylan ;).

Kram

Solstrimmor sa...

Oj, så vackert väder ni har! Här är det grått och jätteblåsigt... inte alls skönt på hundpromenaden! Vi har lite mer snö än ni men också alldeles lagom:)

Spännande med jobbutmaning... jo, snälla du, berätta för oss!! Det är så roligt att få veta såna saker!

Nu ska jag fixa lite lunch. Sen stickar jag vidare på mina långstrumpor, det tar aldrig slut på "jagvillocksåha" utrop!

Kram Eva-Mari

Norregård sa...

Så vackra bilder Lisa!!!

Nu blir jag nyfiken vad du fått för erbjudande:)) Tala om!!

Kram Malin

Anette sa...

Ja! visst är det vacker med snö och strålande sol, om det inte hade varit så kallt, men det blir fint på bild :)

Ha det gott!

M/S Design sa...

Det låter som ett härligt tid du har nu!
Taggtråden är fin som den är men förtår att du är sugen på att göra nåt med den.
mariana

Eva sa...

Så vacker omgivning Du har! Strålande sol och 8 grader kallt och lagom med snö här också. Lunchen avklarad så nu blir det promenad. Visst är det ett privilegium att vara "friherrinna". Du gör mig nyfiken på Ditt jobbprojekt! Kanske en sommarteater med sång och musik?

Kram
Eva

Vardag och flärd sa...

Så vackert och skönt att kylan inte är lika hård som tidigare, vi hade bara -7,5 i morse och det känns med en gång i huset att det inte är så kallt.
Hoppas din utmaning inte tar för mycket av din härliga tid, du är ju en person som tar till dig av livets njutbarheter och glädjeämnen!
Ha en fin dag!
Kram Eva

Eleonora sa...

Är man aktiv och kreativ som du är, ja då kommer spännande saker att hända på din väg.

Även jag har varit ute och tagit en promenad idag, men huuu så kallt det blåste.

Ha det gott önskar
Eleonora

john sa...

What a wonderful positive post !! And I think you are the only person in the world who could make something like "barbed wire" look so attractive ...!
Gail x

Vintage House sa...

Åh det lät spännade :)
ja du verkar verkligen njuta av din tillvaro och ditt hem UNDERBART!!!!
ha en mysig kväll
kram
sandra

Viola sa...

Vackra bilder du fångat idag...:) blir nog ännu en kall natt...redan -13 hos mig...ha en skön kväll i soffan ihop med brasans sken.. kram

Monica sa...

Härliga vinterbilder, det verkar inte vara så otroligt med snö, mer här. Gissar att du fått förfrågan om att vara musiklärare, jätteroligt om du kan bestämma "mängden" själv och arbeta så mycket du vill bara. Och ha tid till att leva också, underbart!

Vida sa...

så sanslöst med snön solen och din traskrona;))

kan gärna tänka mej några veckor till med detta vädret;)

lycka till med utmaningen..
Vidakram

Tinas bo sa...

Ja det låter ju spännande!! :)

vackra bilder!!
Gillar taggtrådsrullen mycket!! :)

Kramis Tina

Kamomilla sa...

Låter väldigt spännande det där- nu blev man ju rätt så nyfiken, måste jag erkänna! ;)