lördag 17 september 2016

Höstlikt


Efter senaste värmeböljan med nästan 30 grader igen, kan man andas ut!
Mera normal temperatur just nu, och nästan lite kallt! Jätteskönt, tycker jag!

Något regn har vi däremot inte fått på länge nu och min trädgård är snustorr överallt och regntunnorna är nästan tomma igen. Endast kärleksörten och...


 ...rosorna, som jag vattnat flitigt, sätter nya knoppar.
Man kan bara hoppas på att det inte blir för kyligt, utan att knopparna hinner gå fram.


En strålande, solig och lite kylig lördag är det och Murgrönsviolen är enorm på balkongen! Tänk, att denna lilla späda krukväxt kan bli så ymnig när man planterar om den. Fantastiskt! Den kan jag verkligen rekommendera nästa vår!

Fortfarande irriterande krångligt att ta sej in på bloggen och att kommentera hos er. Det dyker ständigt upp bedrövliga pop-upfönster med vidrig reklam hela tiden. Dessutom är mitt modem superlångsamt och ojämnt! Jag försöker stå ut, eftersom de gräver ned fiber här och jag väntar på bättre tider där. Datorproblemen måste lösas på något sätt, hur vet jag inte riktigt ännu....*suck*

Tack för att ni ändå läser mina glesa inlägg och kommenterar också!
En härlig septemberlördag önskar jag er!

7 kommentarer:

Hajan sa...

Det var den vackraste bilden på länge, den med trädet och
Kärleksörten, så skirt och vackert.
Måste hålla med dig det har varit underbart- Men i morse hade bara jag 10+ och det kändes underbart.
Ha ett bra veckoslut

Monica sa...

Visst är det jobbigt när datorn inte fungerar som den ska! Man har, helt klart, blivit beroende...det hade man inte kunnat tro för ett antal år sedan!
Även här har det blivit klart svalare, temperaturen hat knappt kommit upp till 20 grader idag, så idag har jag inte badat för första gången på länge.
Din murgrönsviol är verkligen söt! Jag gillar ju det där lite sköra, spröda!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram till dig, Monica

Meta sa...

Härligt vid ditt torp jodå här är torrt med och inget regn ännu.Lite svalare är det både på dagen och natten så daggen kan ge lite fukt till blommor och buskar.
Datorer ska fungera och inget annat annars blir jag åxå sur. På min dator finns det längst upp till höger en markering där man kan gå in och lägga till olika saker bla. mot poppupp fönster.Kolla om du har det.Det finns åxå nåt som heter Adblock plus Som åxå fungerar mot poppupp fönster.Några tips hoppas du kan använda nåt. För det är inget roligt med dom där.
Ha nu en fin söndag
kram Meta

Vardag och flärd sa...

Den där murgrönsviolen måste jag försöka få tag på!
Jag njuter av september med fina dagar och svala nätter, det är underbart nu.
Trist med datorkrångel, hoppas det blir bättre med fiber.
Kram Eva

Loppisälskare sa...

Ja här har inläggen inte varit täta precis. Kanske beror det i mitt fall på att jag vistat ute så mycket som möjligt för att ta vara på dessa fantastiska dagar. Så vet du ju hur det är i början av en termin... Men jag tycker nog som du att det var skönt idag när det kändes som en mer normal vacker höstdag.
Kram / RosMarie

Solstrimmor sa...

Jag håller med dig om att hösten ska vara svalare än den kvalmiga värme som lagt sig som ett gammalt vaddtäcke över oss den senaste tiden. Däremot älskar jag att solen skiner... men jag välkomnar hösten med luft som är lätt att andas och vi slipper söka skugga för att överhuvudtaget stå ut. Som idag! Heja hösten!
Murgrönsviolen ska jag försöka minnas till nästa år! Så vacker! Men den hänger kanske i skugga?

Hoppas du snart får bättre uppkoppling. Så frustrerande det måste vara!

Glad höst!
Kramar från Eva-Mari

House and Garden by Bia sa...

Du har det så fint i din trädgård på landet !!
Alltid så fridfulla och fina bilder ;)
Jag har också en långsam dator just nu...jag får vänta länge på bilderna när jag lägger in dom, kanske datorn börjar bli gammal, vad vet jag, men jobbigt är det iaf när man lägger in många bilder !
Sol och varmt hos oss idag !
Hoppas du har det bra ;)
Kram kram