lördag 20 augusti 2016

Balkongblommor och nostalgitripp


På min balkong blommar det ymnigt just nu! En dubbel "Million bells" (tror jag att det är), har verkligen hittat sin stil i år!


 Likaså den väna murgrönsviolen, som är en riktig skönhet...


 ...väller ut över sin kruka!
Det känns jättefint,eftersom blommorna i trädgården på torpet i stort sett är torra och ganska trista just nu. Kanske kommer rosorna igång igen, jag hoppas på det!


En riktig nostalgitripp hade jag i veckan när jag besökte min gamla folkhögskola, som numera har en avancerad konstutbildning med ett väl fungerande konsthus med ateljéer för alla skapande aktiviteter inom konsten. Tänk, om det funnits något sådant under min tid.....!!! Nu valde jag ju musiklinjen på denna skola, men har ju alltid haft en liten konflikt i valet mellan konsten och musiken...


Vi fick hålla till godo med det mest älskade huset, en gammal kvarn där vi kunde skapa både vävar, målningar och keramik. En gammal kvarn med gamla anor där vi alla trivdes allra bäst! Där "bodde" man nästan och hörde bruset från ån som rann utanför. En gammal kvarn, som tyvärr står och förfaller numera, trots att det borde vara intressant att bevara, eftersom den är från 1700-talet och verkligen borde vara ett intressant historieobjekt!

En omtumlande vecka har det varit och just nu förbereder jag morgondagens heldagsaktivitet med min kör.

Ha en fin och skön helg!

7 kommentarer:

Meta sa...

Den violen har jag lyckats övervintra från förra året så dn finns på många ställen i år. Älskar den. Ja nu är mycket sönder regnat och inte alls så fint men hoppet står till den kommande veckan då det tydligen ska kunna bli bra väder igen
Ha det gott och lycka till med ditt musikjobb,
Kram Meta

Fröken Grön sa...

Härligt med nostalgitripp!
Och så fint du har det utanför dörren där hemma. "Million Bells" är verkligen tacksam.
Ha en skön söndag!
/Anna-Karin

Erikslundsliv sa...

Lite överblommat är det i min trädgård också, nu plockar jag in lite vackra kvistar istället för blommor. Fint det också!
Snart börjar min kör att öva också, det blir kul att komma igång efter sommaruppehållet!
Ha det fint!
Kram, Ann

Monica sa...

Det blommar verkligen fint på din balkong! Blommorna i krukor är ju lite lättare att hålla lagom fuktiga, ute är det rätt visset nu här också... Men mina rosor har kommit igen efter nerklippning, så det gör säkert dina också!
Vilket härligt ställe du hade som skol-lokal! Vem hade inte trivts där? Så synd att det får stå och förfalla, det skär i hjärtat!
Soligt och fuktigt här idag, men det blev ett härligt bad i havet! Än är det sommar!
Kram från mig!
Monica

Solstrimmor sa...

Härligt med en nostalgitripp och att få minnas! Tänk så fort de går, åren...

Million Bells levererar verkligen i år och vilken söt färg du har fått tag i! Och den där murgrönsviolen är allt bra söt...

Ha en skön söndagskväll och en ny fin vecka
Kramar från Eva-Mari

House and Garden by Bia sa...

Fina blomster !!
Och jag trodde hösten var kommen, men nu kommer sommaren tillbaka ett tag ;)
Ha en fin vecka !!
Kramis bia

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så nydelige bilder ! vakkre blomster og så nydelig hus , en skole jøss ! Fin kveld til deg ! Klem