fredag 22 april 2016

En gnällig fredag


Nu har både gullvivor och pärlhyacinter börjat sticka upp och igår plockade jag med mej en liten bukett från torpet. Den lilla loppisvasen får verkligen göra nytta nu.



På min kyliga och blåsiga balkong växer ändå penséerna på höjden!



Härligt med balkong, men den lockar inte just nu, för där blåser det ständigt isvindar och någon städning där är inte att tänka på ännu.
Men jag längtar verkligen efter att få göra lite fint där!

Ja, jag låter gnällig idag, men det är jag också. 
Kanske beror det på den envisa förkylningen - en hals som värker och en näsa som nyser! Fortfarande allmänt risig alltså, och denna vecka har jag dessutom haft mängder med åtaganden varje dag! 

Trots att det börjar bli grönt och vackert ute, så verkar våren ändå dröja med sin värme. Blygsamma 7 grader och blåst är inte kul att vara ute i! Nä, fy, så jag gnäller idag, men jag njuter verkligen av alla vårbilder på bloggar och instagram!

Varmt TACK för alla goa och rara krya-på-dej-hälsningar i förra inlägget! Ni är verkligen så jättegulliga!
Ha en skön fredag!

8 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Haha, klart man får gnälla ibland, konstigt vore det annars. Ut med det, bara, som jag brukar förorda. Då känns det bättre sen!
Förkylning är inte alls kul men foten är bra nu?
Det är konstigt väder, bara ett par timmar har det varit så att jag kunnat sitta ute en stund. Och nu ska det visst bli tråkväder i helgen. Nåja, det blir nog fint sen!
Jag såg att mina syréner också kommit långt. Jag tittade tillbaka på förra året och det var samma då, dom tar tydligen lång tid på sig sen! För dom brukar blomma när skolorna slutar (eller när dom slutade när jag gick i dom, vilket iofs är evigheter sen).
Ha det så gott, stor kram
Agneta

Monica sa...

Lustigt - jag tänkte just på dig och hur du mådde när jag såg ditt inlägg! Usch ja, det är inte roligt att dras med en envis förkylning och ont i halsen - du har all rätt att gnälla lite! Och så har du inte fått vila så mycket som du kanske borde gjort - ja, det är lätt att råda andra, men svårt att vara förståndig själv, tycker jag.
Här blommar också pärlhyacinter och gullvivor och idag såg jag att kungsängsliljorna slagit ut! Jag får ge mig ut på en fotorunda i eftermiddag!
Ha en skön helg och fortsätt krya på dig!
Kram, Monica

HWIT BLOGG sa...

Visst får man vara gnällig! Kyliga vindar och halsont är inget vidare alls...jag vet :)
Ha nu en skön helg och krya på dig!
Kram från Titti

Erikslundsliv sa...

Visst får du gnälla lite när du är förkyld! Hoppas att du blir bättre snart och att värmen kommer så vi kan vara ute och pyssla lite mer.
Man längtar efter det nu. Nu på eftermiddagen har jag roat mig med att baka lite och kokat hjortronsylt av bär från frysen, fast jag hade hellre varit ute och grejat. Nordanvinden är iskall så bäst att vara inne!
Trevlig helg och krya på dig igen!
Kram, Ann

House and Garden by Bia sa...

Fina blommor !...ingen värme här heller, kyligt och idag har vi haft regnskurar, men just nu skiner solen lite lätt ;))
Har varit på leva och bo mässan idag...köpte en plånbok, det var allt ;))
Nu blir det mysfredag och Let´s dance !
Krya på dej!
Kram

Vardag och flärd sa...

Det är tillåtet att gnälla när man inte mår bra, du brukar inte gnälla annars!
Du har ljuvliga penséer och tänk på att det bara är april, då kan vädret vara riktigt kyligt. Men snart blir det varmare.
Krya på dig!
Kram Eva

Solstrimmor sa...

Ibland behöver man gnälla lite. Du brukar ju annars vara på strålande humör! Är man krasslig så är det mesta pest. Hoppas wasabin hjälpte!

Sköt om dig och vila. Ibland hjälper det att sova sig frisk.
Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

Häller med Dig, vårvädret får gärna börja komma snart.
Förra veckan åt jag min lunch på min balkong, men jag har ju inglasat.
Men det är något som fattas för det skall vara skönt.
Visst gnäller vi ibland, men det måste vi få göra, allt kan ju inte
vara på topp för jämnan, ha en bra helg, så gott det går.
Hajan