fredag 5 februari 2016

Förvår


Jag såg ordet nånstans - FÖRVÅR, så vackert och så sant just nu!
Det känns verkligen så när solen lyser och det är krispiga minusgrader på frostig mark, utan snö! Dagarna har blivit mycket längre! 
Inomhus knoppas det verkligen, de vita pärlhyacinterna är snart klara att slå ut...


...och körsbärskvisten har alldeles nyss, börjat veckla ut sina vita blommor! En liten tjuvstart på försommaren, jovisst!

Det är fredag och jag har ännu inte bestämt mej för hur dagen ska bli. Ska det bli skogen eller stan, eller kanske båda?

Ha en härlig förvårsfredag!

11 kommentarer:

Meta sa...

De där Danskarna de har såå bra uttryck för allt. Förvår smakar på det och det är jättegott. Nu ska ju vädret bli sämre över helgen igen då passar alla fina vårblommor inne att njuta av
Ha det gott idag
kram Meta

House and Garden by Bia sa...

Åh vilken härlig vårkänsla man fick när man tittade in hos dej idag ;))
pärlisar måste jag snart köpa också...
Ha en fin fredag min vän !
Kram bia

Hajan sa...

Underbart med den knoppiga grenen, Det är verkligen förvår, tycker jag
Visst är det ljuvligt nu, mycket ljusare längre på dagen, skönt

Mejrams! sa...

Förvår låter underbart, det köper jag och så underbart också med körsbärskvisten. Fin fredag Lisa! Kram!

Fröken Grön sa...

Det var ett bra ord, det där! Gör helt plötsligt att februari känns lite lättare.
Trevlig helg, Lisa!
/Anna-Karin

Solstrimmor sa...

Så härligt med vita pärlor som snart slår ut! Jag har fått en ljuvlig bukett med tulpaner, ranunklar och anemoner tillsammans med blåbärsris... lycklig är jag!

Önskar dig en riktigt fin förvårslördag i morgon! Och fredagskväll såklart:)
Kramar från Eva-Mari

Monica sa...

Mitt senaste inlägg kallade jag "Senvinter och förvår", så jag hade väl också sett ordet någonstans! Och det har verkligen känts som förvår de senaste dagarna. Talgoxarna har börjat sin lite gälla vårkonsert, vackert är det väl inte, men ändå så härligt!
Nu hoppas vi på en fin helg!
Kram till dig; Monica

Mycket annat & lite betong sa...

Förvår låter bra!
Fina pärlhyacinter och körsbärskvist. Ger vårkänsla!
Blev det skogen eller stan?

Ha en skön förvårsfredagskväll!
Agneta

Anonym sa...

Det var ett perfekt ord... förvår. Det lånar jag, tycker det var perfekt när det regnar ena dagen och solen skiner nästa. Härligt med vårblommor inne, men snart kan vi ha det ute.
Ha en bra helg!
Kram Birgitta

G:a Affären sa...

Ja det är ett vackert ord, och det är precis så det varit här idag.
Solen värmde min rygg när jag var på promenad i skogen, vi har
fortfarande snö men det är inte mycket.
Idag har jag också planterat vita pärlisar, och i en terrin!
Nu fattas bara körsbärskvisten, fniss.

Önskar dig en fin helg!
Kramar /Cia

Erikslundsliv sa...

Så fint med kösbärskvisten!
Det är inte alltid de slår ut när jag plockar in en kvist från mitt körsbärsträd, men du har lyckats så fint!
Förvår är det verkligen, fast nog är det tidigt? Hoppas vi slipper bakslag och att våren blir tidig nu när den redan börjat.
Ha en fin söndagskväll!
Kram, Ann