fredag 6 november 2015

Novemberblomma


Så glad man blir när man upptäcker att något plötsligt börjar sätta knoppar och blomma den här tiden!

Det hände min hängande Saint Paula, som jag haft ganska många år nu, men som inte blommat på länge, länge och kanske beror det på att jag inte givit den tillräckligt med uppmärksamhet?

Jag planterade om den och den fick bo i min finaste och största Waldemarsuddekruka - kanske är det därför som den belönar mej nu?



Ljust rosa blommor har nu börjat slå ut! 
(Det är svårt att få skarpa bilder nu när det inte är så ljust längre, men ändå...!)

Det är fredag och en ledig helg väntar här. Jag ska bara ha det skönt och trivas. 

En fin fredag och en skön helg önskar jag er!

10 kommentarer:

Meta sa...

Bilden är så fin ändå tycker jag. Ibland blir det bättre än man tror. de är så söta tycker jag mina har också börjat blomma nu. Den jag har är från min mans mormor från början kul att ha kvar tycker jag.
Ha det gott och vilsamt i helgen
kram Meta

Monica sa...

Så söt den är, din Saint Paula! Säkert är det den extra omvårdnaden som gjort susen! Jag gillat Saint Paula, har alltid sådana i köksfönstren. Ibland kan jag ha den flera år och ibland, så bara slokar de och dör efter blomningen. De som lever brukar jag sätta om i större krukor någon gång i februari.
Här är det helgrått och regn idag.
Önskar dig en skön helg med lite fint väder!
Kram, Monica

Solstrimmor sa...

Såklart den belönar dig! Åh, så söta blommorna är! Och i den fina krukan kan nog vad som helst börja blomma, hihi!

Önskar dig också en fin kväll och en skön helg.
Kramar från Eva-Mari

Erikslundsliv sa...

Åh, Saint Paulia i en Valdemars udde-kruka, så fint! Det är en kombo som passar perfekt ihop. Kul att blomman fick ny fart, det gör en alltid glad när det börjar blomma, eller hur?
Trevlig helg!
Kram, Ann

Snäckskalsdalen. sa...

Det är nog den fina krukan!!! Men det tror inte jag. Jag tror det beror på dig, att den fina blomman får bo hos dig. Så otroligt söt liten blomma, man blir ofta väldigt glad för just det där lilla, lilla! Men det är klart, krukan är också väldigt fin.

Du bor så fint, vilken utsikt du har och så är köket så ljust. Jag tycker det är så fint i ditt kök, hade vitt kök tidigare men inte längre. Jag kan längta tillbaka till det där vita köket och när jag ser ditt blir jag alldeles nostalgisk!

Tänk att du träffat Agneta! Och ni har haft utställning tillsammans/samtidigt! Ja, inte vet jag varför ni inte ger er ut på den stora marknaden, ni har såna talanger båda två! Det är otroligt. Jag kanske kan baka en sockerkaka, men när det gäller att avbilda, gå går det inte alls....det är en gåva du har!

Stor kram
Agneta

Mejrams! sa...

Funderade först vad det var för fin krukväxt du visade på första bilden. Fick inte ihop det med en S P, så sirlig och fin. Den passar som en smäck i krukan. Kram Merja

House and Garden by Bia sa...

Du gav den lite kärlek och planterade den i en fin kruka och vips så började den slå ut....det var nog bara lite kärlek som behövdes, hihi...
Ha en fortsatt fin helg nu!!
Kramis bia

Hemma på Sjuan sa...

Vad fint. Jag lyckas aldrig med nåt som blommar här hemma... Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag har också en rosa hängande saint paula...och några andra som också satt igång att blomma nu. Det är kul att det finns så många olika sorter.
Ha det fint!
Kram,
Regina

Eleonora sa...

Klart blomman var tvungen att blomma ut när den fick komma in i den fina Waldemarsuddekrukan. Vilken tur du alltid har med dina blommor.

Ha det gott och kram från
Eleonora