fredag 14 augusti 2015

Dörren är öppen...


 ...mot sköna augustivärmen...



 ...snart blir det skugga på torptrappan och man kan sitta där och få lite eftermiddagssvalka.
Vilka underbara dagar vi har! 
Är det kanske en belöning för den urusla sommaren som varit tidigare?
Nåja, jag njuter i alla fall, speciellt efter att ha klippt gräset....igen, för vilken gång i ordningen vet jag inte nu, för det växer som attan!



Tillfreds kan jag sen, nyduschad,  njuta av en nyklippt gräsmatta och iaktta alla ljuvliga fjärilar och humlor som det vimlar av just nu i trädgården.
Ja, så hade jag det igår och idag blir det samma sak, då ska jag bara njuta för fullt och pränta in värmen, solen och humlesurret att plocka fram sen i mörka november...

Ha en härlig fredag ni också!

13 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Att finnas mitt i det hela och kunna njuta av tillvaron fullt ut är vår belöning... vi som kan förfoga fullt ut över vårt liv. Så skönt vi har nu, precis lagom varmt är det.
Det kom två väninnor och ett barnbarn emellan men idag blir det blåbärsskogen, äntligen:)

Njut vidare!
Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Där har du det allt väldigt bra, så
fint i och runt torpet. Och gräset
växer, det kan man lugnt säga. Såg att
det fina vädret ska fortsätt också.
Fin helg och kramar/AM

MårsArt sa...

Det ser skönt ut där i din torpträdgård. Klippa gräs har jag aldrig varit särskilt förtjust i, kanske för att vi hade en riktigt stor tomt till vårt hus. Angående vädret är det kanske kompensationen som kommer nu.
Bara att passa på att njuta av sol och blå himmel!
Kram
Agneta

Monica sa...

Ja, tänk att vi fick vänta till augusti för att få fint sommarväder. Igår hade vi den ljuvligaste av dagar, men idag blåser det och vi har björkfrö ÖVERALLT! Usch!
Men, man får ha dörrar och fönster stängda - det är ju en kort tid...
Så härligt det låter att sitta på din torptrappa i skuggan efter väl förrättat värv!
Ha en fin dag idag också!
Kram, Monica

Idemyldring i nr.9 sa...

Så koselig trappe inngang. Været og livet må nytes i finværet, når vi har det. God helg

Klem fra Anne Line

Idemyldring i nr.9 sa...

Så koselig trappe inngang. Her vil man føle seg velkommen. Nyt findagene og god helg til deg

Klem fra Anne LIne

Snäckskalsdalen. sa...

Det ser så rofyllt och fint ut och du beskriver det så bra så jag både känner dofterna och hör surret.....underbart!
Men gräsklippning är inte kul. Men det blir fint!
Agneta kram

House and Garden by Bia sa...

Åh så mysigt att sitta där på trappan med en kopp te/kaffe och filosofera ;)))
Du verkar ha ett härligt torp av det jag sett iaf...
Torp ska ju inte vara perfekta heller enl. mej...det är inte vårt iaf...men visst kan man fixa till det mera perfekt om man har lust och tid ;))...och Rom byggdes ju inte på en dag...trivselfaktorn är ju huvudsaken, eller hur ?
Ha en fin helg !
Kramisar bia

john sa...

Hi Lisa, it looks so lovely and peaceful in your garden, I love it ! over here we have summer rain but have been so busy recently that it feels like time to relax...have a nice weekend...Gail x

Mejrams! sa...

Visst är det underbart med vädret som augusti bjuder på. Kvällarna är underbara och man vill knapp gå in.
Så fin vy du har i sista bilden. Där kan man ju bara fastna och njuta, vilket jag förstår att du gör vid ditt torp. Ha en fin fredagkväll! Kram Merja

Meta sa...

Ja minsann det gäller att ladda alla fack man kan till den gråa kalla vintern som vi inte alls vet hur den blir. Jag njuter med i solen och är lycklig över att sommaren äntligen kom
Ha det gott
Kram Meta

G:a Affären sa...

Det är en skön känsla som infinner sig efter gräsklippningen, att sjunka ner någonstans och bara få njuta.
Så fin glänta du visar! En bild att minnas.
Här blir det kräftskiva i kväll, men det är tidig morgon och jag har hela dagen framför mig!

Trevlig helg!
Kramar /Cia

G:a Affären sa...

Tack själv Lisa, du skriver alltid så varma och välformulerade kommentarer!
Många av mina fynd kommer från antikhandlare som vet vad jag gillar. Jag byggde upp ett kontaktnät när jag själv hade antik- och inredningsbutik. Då träffades vi på auktioner men nu slipper jag flänga runt och köper direkt från dem.
Första kräftskivan är över för i år, men absolut inte sista! Disken får vara tills i morgon för nu är jag alltför trött.

Kram /Cia