onsdag 8 april 2015

Vårbruket...

 ...har tagit fart på allvar kring torpet!
Samtidigt knoppas det både här och där. Trollhasseln har feta hängen och vinbärsbuskarnas blad är nästan utslagna. 
Det är hög tid för vårbruk!


Några gnetiga rosbuskar som tog sej alltför stora friheter i kryddlandet har fått styrka på foten. Inget lätt jobb, vill jag lova!
Många envisa rötter var det!
Nu kan kryddorna få frodas istället.
Trädgårdslandet är igensått och jag planerar för odling i pallkragar, som är införskaffade.
Spännande och sköna tider i trädgården är det och mycket som ska göras!

Ha en fin onsdag och blås inte bort! 

10 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Det låter härligt med vårbruk! Den här tiden har alla torpare fullt upp! Klokt att du nu ska odla i pallkrage, det blir ordningsamt och enklare på nåt sätt!
Ja, idag blåser det så promenaden bara blev halv. Usch, jag gillar inte blåst!

Ha en fortsatt fin dag, trots blåsten.
Kramar från Eva-Mari

Helena sa...

Så härligt att planera: Och visst blåser det massor idag. En stor tall på dryga tjugo meter bröts mitt-i-tu här på fm. Ha en härlig dag på torpet! /Helena

Mejrams! sa...

Ja, nu är det riktigt gott ute och jobba. Så härligt att det är dags igen. Idag har vi strålande sol och solen värmer fantastiskt. Nästan att det är dags för ett riktigt vårtjut! Kram Merja

Meta sa...

Nu går det fort när det är varma dagar och inte så kallt på nätterna heller. ska visst bli lite kallare nästa vecka här i alla fall.
det finns mycket som skall göras. Hoppas du får fina kryddor i ditt land. Pallkragar är bra det blir mindre ogräs där känns det som
Ha nu en fin och skön mitt i veckans kväll
Kram Meta

MårsArt sa...

Trollhassel är så fint.
Tyvärr kastade jag mina "fådda" grenar när jag flyttade.
Förstår att du njuter av ditt torp. Det är en härlig tid som väntar nu och framåt och naturligtvis en massa jobb.
Kram
Agneta

Margareta sa...

Så fin din trollhassel är.Det är något som jag önskar mig.
Förstår att du sliter med att få bort rosbuskar.Hur långa rötter kan det bli egentligen??
Så bra att förenkla odlingen lite.Arbete finns det ju ändå.Visst är det en härlig tid framför oss...inte bara arbete utan tid att njuta av...

Kram Margareta

Monica sa...

Egentligen är det ju jättekonstigt, att man gillar trädgårdsarbete så mycket... det är ju faktiskt ett riktigt slitjobb!
Men också en oerhörd tillfredsställelse när man har grävt eller rensat eller krattat, så att det ser så där fint ut! MYCKET roligare än att städa inne!
Idag har vi haft rena sommarvädret här, ingen jacka när man jobbade i trädgården!
Lycka till med dina pallkragar, det är mycket lättare än trädgårdsland!
Kram, Monica

Ann Kåge sa...

Du har verkligen kommit igång ordentligt med ditt trädgårdsarbete och så härligt det ser ut på dina bilder. Med så här varma dagar händer det mycket i trädgårdarna.Visst är det skönt att få känna sol och ljumma vindar igen.
Önskar dig fina torpdagar!
Kram Ann

Viola sa...

Varit i vattenhålet i början av veckan och startat stora vårrensningen där, här hemma på Bossgård är vi så gott som klara, bara rosorna kvar, skönt och nu väntar vi på en härlig helg med värme och sol, kram

Hajan sa...

Visst är det något visst med Trollhasseln, den gillar jag