torsdag 30 april 2015

Valborg


Det är en fröjd att färdas genom landskapet just nu - trädens skira grönska och alla blommande träd som bara lyser i solen!
Slånbärssnåren lyser vita vid vägrenen! Här en blommande kvist som får lysa lite inomhus.

Solen lyser även idag, men det är fortfarande väldigt kallt!
För min del blir det inte mycket till firande. 
Jag fyller på jord i mina pallkragar och potatisen är redan satt.

Morgondagen präglas av föreställningar med teatergruppen, så jag har att göra hela helgen.

En riktigt fin och vacker Valborg önskar jag er!

8 kommentarer:

Meta sa...

Det var en vacker kvist av slånbäret.Det finns inte här hos oss Njuter också av allt som blommar och doftar på kolonin. Det gör att man orkar med dagarna som inte alltid är så pigga.
Lycka till med Föreställningen och ha en skön helg
Kram Meta

House and Garden by Bia sa...

Trevlig Valborg önskar jag dej också...solen skiner mellan molnen idag, ikväll ska vi ut och äta med ett annat par...hoppas på sol då med ;))
Men någon värme är det inte att tala om.
Kram bia

Solstrimmor sa...

Ja, du har det fullt upp med både det ena och andra! Men visst är det kul med omväxling?
Idag är det regnstänk i luften och jag är glad att jag bestämt mig för att stanna hemma ikväll.

Underbar slånbärskvist!

Glad Valborg och lycka till med allt:)
Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den solen skulle jag vilja ha lite av, är för kallt för och duka i uterummet här. Riktigt valborgsväder!
Ha en fin valborg och tack för hälsningen
Kramar/AM

Monica sa...

Ja, nu är det den allra vackraste tiden på året! (Fast jag tycker att det är lika vackert på hösten när alla höstfärgerna kommit...)
Här ska vi, som vanligt ha en liten Valborgsmiddag för några vänner och släktingar, så idag har jag stått i köket ganska mycket! Vädret är lite skiftande, tänkte att vi kunde ta drinken före maten utomhus, men vi får se...
Ha en fin helg, kram, Monica

Hajan sa...

Tack lilla vän, och jag önskar Sig detsamma förstås.

kram Hajan

Ann Kåge sa...

Visst är det ljuvligt ute nu men lite för kallt och ruggigt så det blir mest att sitta inomhus. Önskar dig lycka till med helgens föreställningar.
En majkram från mig!

G:a Affären sa...

Så det är inte bara kören, jobbar du med teater också?
Valborg firande jag också här hemma, det var riktigt busväder där ute. Det kom så mycket regn att brasan i byn inte gick att elda upp helt, de fortsatte att elda under fredagen.
Vilken vacker bild! Slånbär...jag tror inte det är någon större idé att hålla utkik efter den häromkring.

Kramar /Cia