fredag 10 april 2015

Fokus på grönt

Häromdagen satt jag och "pinterestade" och fick upp bilder med grönt!

 Den ena efter den andra dök upp och det kändes så inspirerande och skönt med allt detta gröna - möbler kombinerade med grönska.



 Prunkande grönt i alla former!



Ja, längtan efter grönt är stor nu, i alla fall hos mej! I mitt eget köksfönster trivs murgrönan och utomhus ser man små, små blad på en del buskar, som vittnar om vad som komma skall.

Det är fredag och här blir det torpet, så snart tvätten är klar.
Solen döljer sej fortfarande bakom dimmolnen, men är på gång!

En härlig vårfredag önskar jag er!
(De tre översta bilderna är lånade från Pinterest)

13 kommentarer:

Mejrams! sa...

Visst längtar man efter grönt nu men snart så, så brister knopparna. Önskar dig fin fredag! Kram

Annica sa...

Härligt med grönt!
Man får en stark grön-längtan såhär på våren... Mot sommaren blir mina färger mera blått och rosa. ;)

Ha en fin helg!
Kram Annica

Monica sa...

Ja, grönt är verkligen skönt! Och vilsamt att ha omkring sig.
Nu blir det ju allt grönare i trädgården och det dyker upp nya plantor var och varannan dag! Så går man där och funderar: Vad var det jag planterade där???
Som tur är har jag en pärm, där alla rabatter är uppritade och växterna uppskrivna...
Det gäller bara att hålla den à jour!
Ännu en strålande solskensdag och varmt och skönt - försommar?
Ha en skön helg, vi hoppas på fortsatt fint väder!
Kram, Monica

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Vilka vackra bilder!
Vackert med grönt, och vackert i ditt fönster.

Önskar en riktigt skön vårfredag till dig också
Kramar Anncathrine

Meta sa...

Ja men du så härligt visst längtar jag också efter det gröna lummiga. Idag har det varit ett rent nöje att kolla bloggar den ena finare bilder än den andra. Det känns bara sååå bra.
Ha en fin och skön fredags kväll
Kram Meta

Helena sa...

Jag håller med - vi längtar efter grönt nu. Älskar kombinationen av gammelljusgrön och syrenlila. Det är verkligen sommarfärger för mig. Fin fredagskväll till dig!

Fröken Grön sa...

Jaaaaa, fokus på grönt! Självklart skriver jag under på det. Önskar dig en riktigt skön helg, Lisa!

M/S Design sa...

Det finns hur mycket fint som helst på pintrest!!

Fina feta hängen på ormhasseln.
Ha de bra
Mariana

Solstrimmor sa...

Så fina bilder, ja, när våren är på väg blir man otroligt sugen på den livgivande grönskan efter vinterns vedermödor. Jag har tom köpt en grön soffkudde! Och hurra för murgrönor:)

Ha en fin helg, hoppas solen skiner över ditt torp!
Kramar från Eva-Mari

Loppisälskare sa...

Ja o vad man vill se den där allra första grönskan som nästan gör ont i både själen och ögonen. Och tänk snart är den där...
Ha en underbar helg!
Kram / RosMarie

Hajan sa...

NU FÅR VI HOPPAS LÖRDAGEN OCKSÅ HÅLLER SIG I SKINNET.
DET ENDA VAR JU BLÅSTEN SOM ÄR VAR EVIGA DAG.
MEN HURRA NU ÄR SNÖN BORTA FÖR GOTT HOPPAS JAG.

KRAM HAJAN

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härliga bilder i grönt. Och snart kommer det där späda gröna ute, just nu är det mest grå-grönt här.
Ha en skön söndag
Kramar/AM

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka inspirerande bilder du hittat! Det är ju så på våren, ögonen är känsliga för grönt. Jag märker att jag letar efter små gröna blad och knoppar som brister...
Kram,
Regina