fredag 2 januari 2015

Mot ljusare tider


 Så var vi inne i det nya året. 
Även om det ännu är gråmurrigt och snön har försvunnit, så går vi ju ändå mot ljusare tider, och det känns alltid som att ha kommit ut på andra sidan.



Hoppfullt - trots "oxveckorna" som väntar!
Jag köpte årets första tulpaner och kombinerade med blåbärsriset från skogen.

Blåsigt och milt idag och de utslagna pärlhyacinterna på torpet klarade kylan och snön - de var lika fräscha idag som tidigare! 

En skön hemmakväll väntar efter en härlig lunch hos goda vänner i närheten.

TACK för alla goa jul- och nyårshälsningar! 
Nu önskar jag er en god fortsättning på nya året och en skön fredagskväll!

11 kommentarer:

Meta sa...

Din tulpanbukett ser väldigt vårlik ut Nu börjar längtan till solen och kolonin på riktigt, även om vi är där titt som tätt, men vi bor inte där än.
Önskar dig en skön fredags kväll
Kram Meta

Ann Kåge sa...

Vita tulpaner och blåbärsris är finaste vårtecknet och dina bilder badar i ljus. Vilken underbar vårstämning.
Ha en god fortsättning!
Kram Ann

alicja sa...

Pięknie. Cudowny ten wazon. Pozdrawiam

Margareta sa...

God fortsättning!
Så fina tulpanbilder.Det är hoppfullt om något.Så vackert med det gröna blåbärsriset också.
Här har det varit näst intill storm hela dagen. Riktigt påträngande ibland och strömavbrott i em.
Dina bilder gör gott i själen.

Kram Margareta

Loppisälskare sa...

Åh så hoppingivande och vårkrispiga bilder du bjuder på idag. Ja nog har det vänt, men man får allt säga det många gånger till sig själv för att ta det till sig.
Ha en fin fortsättning på det nya året!
Kram / RosMarie

Hajan sa...

Tulpanbuketten var ett gott Omen
för an fin vår, jag längtarv redan dit.

Jaa jag vet att det är långt kvar tills dess, men rätt som det är så har vi kommit dit.
kram från Hajan

Cat sa...

Thi, hi, oxveckorna. Jag förstår verkligen vad namnet kommer från. Men det är bara att uppbringa energi från blommor och det lilla ljuset som finns och överleva ;-)
Ha de gott. Kram, Cat

Monica sa...

Åh, du har tulpaner! Jag tvekade idag när jag städade, om jag skulle slänga ut granen och köpa tulpaner, men beslutade mig för att den får stå kvar några dagar till. Men SEN ska jag köpa tulpaner! Jag får köpa blåbärsris också, för det växer inte här...
En god fortsättning önskar jag dig!
Kram, Monica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fint med tulpaner och blåbärsris, jag ska också ta en sväng till skogen idag.
God fortsättning och kram
AnnaMaria

Snäckskalsdalen. sa...

Vita tulpaner, så vackert! Sist jag skulle köpa tulpaner hade man blåbärsris i affären och jag vill inte ens nämna vad man tog betalt för det.....det plockade jag här hemma istället!
Ja, nu är det ljusare fastän det är mörkt. Ja, det lät inte klokt, men jag tror du förstår vad jag menar.
Ha det riktigt gott
Agneta kram

G:a Affären sa...

Visst är det skönt att det vänt, det får bli vad det blir nu, men vi går mot ljusare tider. Uttrycket oxveckor håller jag med om, då är det inte dumt att unna sig med ett fång tulpaner. Och tänk att vi fortfarande kan plocka blåbärsris!
Önskar dig också en god fortsättning!
Kramar /Cia