lördag 15 november 2014

Mitt i november


Novembermörkret sluter sej tätt omkring en nu. Ljuslyktorna är tända nästan hela dagarna. 
På min sovrumsbyrå lyser keramiklyktan och kanske slår den vita rosen ut. 

En liten julkänsla har smugit sej in hos mej idag, med de första hyacinterna. Jag har just varit på årets första julmarknad.

Här i byn har vi hela tre julmarknader i helgen och visst börjar man väl känna av att det snart är första advent.

Ett par små minigranar står redan och väntar och idag ska bindas lite kransar också. Elljusstakar och stjärnor får nog vänta lite till.
Det är ju ändå bara i mitten av november!

Önskar er en riktigt skön och fin helg!

15 kommentarer:

Meta sa...

Det är fint med hyacinter ska nog köpa några imorgon när jag går till butiken. Det var fina krukor du har till dom.
Här är det inte mycket till julstämning än. Väntar till första advent.
Ha en bra helg
Kram Meta

Mejrams! sa...

Ser att det så smått börjar smyga sig in adventsfeeling på bloggarna nu. Själv har jag ingen känsla för den alls i år, vet inte vad som hänt. Du har fått in fin myskänsla! Kram Merja

Tante Mali sa...

A very lovely decoration. The pots are wonderful!
Have a happy time
Elisabeth

VisaLiza sa...

Håller med om att ljusstakar och stjärnor får vänta. Har dock märkt att flera redan har satt upp dem. Annat pynt som hyacinter och sådant frossar jag redan i och egentligen borde det ju inte vara någon skillnad. Liza

Maria sa...

Visst är det härligt att mysa till det inomhus. Här brinner ljusen ofta nu också. Dagarna är grå och mörka så det behövs. Kram på dig från Maria. PS så snygga krukor med dom små hyacinterna i.

Solstrimmor sa...

Den första julmarknaden häromkring är nästa helg. I år blir det en enkel jul hos mig för vid det laget har flyttkartongerna börjat staplas. Men under nästa vända på stan får det följa med hyacinter hem, för dem har jag försökt stå emot länge nog nu! Ännu har det inte fallit någon snö alls så den verkliga adventskänslan har inte riktigt infunnit sig. Vilka söta krukor du har dina i!

Hoppas din dag blir bra!
Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du bor ju nära Viola, din lyckost. Visst var det julmarknad där, jättefina hyacinter du köpte.
Kramar/AM

M/S Design sa...

Det piggar upp i november rusket! fint.
Kram
Mariana

Hajan sa...

Så fint Du har gjort lilla vän.
Skall till centrum på tisdag
då måste jag skaffa lite växter, det börjar vara torftigt has
Hajan nu för tiden-
Det bliver ju i perioder
Trevkigt som vanligt hos Dig.

Snäckskalsdalen. sa...

Jag säger precis som Merja, Mejrams! Det finns ingen känsla här alls, det bara blåser och stormar. Men kanske kan man locka fram lite känsla framöver, får ta en sväng upp på vinden och titta. Du har redan gjort så fint!
Agneta kram

Monica sa...

Den vita rosen är redan fin som den är!
Nej, någon julkänsla har jag inte heller än, vi har ett par tvillingar att fira först, sen ska jag börja tänka på det! Men då är det nästan december...
Ha en fin ny vecka, kram, Monica

Snäckskalsdalen. sa...

Lisa, jag var tvungen att googla fram tv mannen som hävdade att Sveriges vagga låg i Västergötland, var det inte Dag Stålsjö?
Sen vet jag inte om han hade belägg för det eller inte......
Kram

Annica sa...

Så vackert och stämningsfullt hos dej! Mina hyacinter har vissnat ner, de blommar fort över i stugvärmen. Funderar på att ställa dem svalt på natten, så kanske man kan njuta av dem lite längre.
Ha det gott och njut av ljus, hyacinter och innemys!

/Annica

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Vacker ljuslykta och så fint med den vita rosen.Och väldigt söta krukor med hyacinter! Har inte köpt några hyacinter ännu, men nu blir det nog några till helgen.

Fin vecka till dig
Kram Anncathrine

G:a Affären sa...

Julmarknader som är så mysiga, det är nästan de enda marknader jag besöker.
Så snart jag ser hyacinter ska jag också köpa några, den lukten är oslagbar!
Vilken fin keramiklykta du har där!

Kramar /Cia