tisdag 8 juli 2014

På besök i ett inspirerande sommarhem

 En av de soliga och varma dagarna tillbringade jag hos kusinen söderut, med ett helt ljuvligt sommarhus vid vatten.
Huset ligger i en ganska brant sluttning ner mot vattnet med altaner i olika nivåer. 
 Min kusin gillar grönt glas precis som jag...
 En otroligt smart planteringsbänk har byggts in i en spaljé mot berget. Här finns en fyndig grind som går att öppna där döljs en hylla med trädgårdsprylar...
Senare på kvällen blev bänken en bardisk, där det serverades en helt underbar jordgubbsmojito i burk! Fantastiskt gott och läskande i den varma kvällen!

Flera bilder kommer i nästa inlägg, eftersom det just nu är väldigt segt att ladda upp bilder här!

Hoppas att ni alla nu äntligen kan njuta av den härliga sommarvärmen som vi fick till slut!

10 kommentarer:

Mejrams! sa...

Vilket ställe, vilken vy! Där bor man bra! Kram Merja

Blan betong och gammeldags pioner sa...

olalala vilket härligt ställe, och visst är det helt underbart att vi äntligen fått sommar, lite för varmt för min del men jag håller mig i skuggan ha en fin fortsatt kväll kram från Maja

Rost och rädisor sa...

Vilket härligt ställe och jordgubbsmojitosarna set så läckra ut.
Kram
Anette

Monica sa...

Wow, det är tydligen mer än du, som är konstnärlig i er släkt! Vilket vackert ställe!
Varm sommarkram, Monica

Blommiga Rutan sa...

Åhhhh så fint det ser ut! Vilken smart lösning med planteringsbänken.

Ha det så bra
Kram Anncathrine

Meta sa...

Vad svalkande och skönt det ser ut på dina bilder, sånt behöver jag nu i värmen
Önskar dig sköna dagar
kram Meta

john sa...

Hello Lisa ...oh it looks just perfect ! enjoy your stay and enjoy the mojito hehe !
Gail x

Ann Kåge sa...

Vilket drömläge att få bo så nära vatten. Drinken ser supergod ut där i de mysiga glasen. Njuter lite med hemmadag idag, så härligt.
Önskar dig fortsatt sköna dagar.
Kram Ann

Hajan sa...

Det var en trevlig lösning på att
bo som kusinen gör i en sluttning.
Ser mysigt ut.
Roligt att se hur man gör det bekvämt för sig.


kram Hajan

M/S Design sa...

Fiffiga lösningar!!
Ser smaskens ut den där drinken.
Ha en fortsatt trevlig vecka
Kram
Mariana