söndag 6 april 2014

Söndagsbilder

Min påskkaktus håller på att slå ut. Den verkade lite trög i år och jag trodde nästan att den skulle hoppa över blomningen, men trogen som den är så håller den stilen. 
Den har inrättat sej i fönstret i mitt nyfixade arbetsrum, där jag numera tillbringar min mesta tid.
Här har jag haft bråda dagar den senaste tiden, eftersom...
...jag har förberett mej inför vårmarknaden som pågår nu i helgen.

Gårdagen blev en succé med sol och mycket folk.

Jag håller till, tillsammans med flera andra, en trappa upp i ett av uthusen hos Violas Romantiska hem och vi slår upp grindarna kl. 10 även idag och stänger kl. 16!

Det råder en skön påskstämning med många fina, pysslade påskägg och fjäderdekorationer.
En jättetrevlig samvaro, både med utställarna och med besökande bloggvänner!

Här syns mitt bord med alla mina kort och glädjande nog var det många som ville köpa dem. Ett par av fjärilarna är snart slutsålda!

Idag hoppas jag på lite mildare väder för det har varit ganska kyligt trots solen.

Ha en fin aprilsöndag!

12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt att det är så lyckat, hoppas det blir en fin söndag där också. Underbara kort.
Kramar/AM

Solstrimmor sa...

Ja, jag förstår att det är jättekul att få sälja sina alster tillsammans med andra likasinnade! Och inte är jag ett dugg förvånad att fjärilskorten håller på att ta slut! Hoppas den här dagen blir lika givande.

Var glad över din blommande kaktus du! Mina hoppar nog över blomningen alldeles i år, hmm. Men så länge de är gröna och fina så är de förlåtna.

Må så gott!
Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

hoppas De har samma köplusta som besöker marknaden i dag.

förstår att det är mycket folk dår, alltid trevligt hos Violan

Eleonora sa...

Hoppas att denna aprilsöndag blir lika fin som gårdagen och att du får mycket sålt.

Vårkram från
Eleonora

Monica sa...

Så roligt att det går bra för dig på vårmarknaden! Här har vi dimma, regn och kallt idag, så hade det varit lite närmre, så hade jag mycket gärna gått på den marknaden!
Ha det gott, kram, Monica

Kamomilla sa...

Vårkänsla!

Meta sa...

Härligt att det går bra på marknaden. det är så roligt önskade att jag kunnat åka men jag var ju på annat.Det blir ju fler gånger.
Har en ny påskkaktus och det är knoppar på den med så glad jag blev.
är sötast när de är små.
Ha en fin ny vecka
Kram Meta '

Tummelisa sa...

Nästan gråter, jag missar allt roligt. "Ligger" här hemma nyopererad igen, orkar inte åka på någonting.
Dina bilder är så fina! Hoppas Du fick sälja bra idag också på marknaden.
(Blir väl fler marknader?)
Kram Tummelisa

Ann Kåge sa...

Så söt blomma på din påskkaktus. Tack för en mysig helg:
Kram Ann

Mejrams! sa...

Så kul med vårmarknad. Dina kort går väl åt i snabb fart misstänker jag. Ha en fin söndagkväll! Kram Merja

Hanna sa...

Roligt med vårmarknad.
Här har vi haft regnigt och grått idag, men varmt.
Ha en fin kväll
Hanna

Rost och rädisor sa...

Charmig lokal för marknad och roligt att det kom mycket folk. Det är ju ändå en hel del jobb med alla förberedelser.

Ha det bra
/Anette