tisdag 19 februari 2013

Sportlovstisdag

Några slånbärskvistar från gårdagens promenad.
 
Nu hoppas jag på små vita slånbärsblommor så småningom. 
Några förvuxna pärlhyacinter i lilla glasvasen. De bugade lite väl djupt när de stod i sin kruka.

Det är tisdag och snön yr utanför.
Det är en dag när jag helst vill ligga kvar i sängen, dra täcket över huvudet och vakna igen när solen skiner...!

Det är sportlovsvecka och jag hoppas att ni som har den förmånen har det riktigt fint i skidbackarna!

En härlig tisdag önskar jag er!

16 kommentarer:

Tina sa...

Jag har massor av slånbärsbuskar på min bergiga tomt, de är så vackra när de blommar. Här var det sportlov förra veckan, det märktes i trafiken i morse!

kram

blockethuset sa...

Det enkla vackra...

Viola sa...

Jag väntar på pallar med varor...blandade känslor, ska komma 5 st denna veckan...ha de i eländesvintern, kram

M/S Design sa...

Vackert med kvistar!
Pärlhyacintena har en tendens att bli för långa inne i värmen.
Ha en bra dag
Mariana

Norregård sa...

En härlig tisdag till Dig fina Lisa:)

Kram Malin

Snäckskalsdalen. sa...

Är det sportlov? Å, så skönt, om man hade gått i skolan, vill säga!

Slånbärsblommor är så fina. Nu höll jag på att skriva nåt tokigt, dom, blommorna, ser ut som snö. Men det är ju snö vi är trötta på, eller vinter.

Jaaa, har också lust att dra nåt över mig och komma fram en annan vecka, tror jag.....i april!

Kramar

Anonym sa...

Yndigt billede!

bakom berget sa...

Så vackert det var med slånbärskvistarna. Måste nog pulsa ut i snön och plocka en bukett jag oxå.
Här snöar det...Man jublar ju inte direkt. Inte nu längre. Suck säger jag bara.
Helst skulle man väl vilja göra som du föreslår. Bara krypa ner under täcket och vänta på att solen kommer fram. Men jag såg att det ser lovande ut till nästa vecka *
Vi håller väl ut va! :0))

Kram och ha det så bra!

Åsa.

Hajan sa...

det vore ju toppen om slånbärsgrenen slår ut,
toppen och litet närmare våren.


kram/Hajan

tecknartina sa...

Vackert grafiskt med kvistarna, det känns som det allt befinner sig i en mittemellan period nu med en ständig väntan..
..men vi kan kanske göra
som Nalle Puh:
"Medan man funderar på vad man ska göra kan man slå sig ner och sjunga en visa"
varm kram fr Tina på Hönö

samson sa...

här hos oss växer inte slånbär men på kusten där min dotter bor finns det massor och de är så vackra
ha det så bra
maggan

Meta sa...

Visst ja det är dags att ta in kvistar får nog fixa det i slutet av veckan.
Ha en fin kväll
Karm Meta

kristina nygren sa...

Nu har jag njutit av många fina bilder på din blogg
alltid lika roligt att kika in hos dig :)

Monica sa...

Dom där slånbärskvistarna är redan vackra, tycker jag! Jag gillar det där lite spretiga!
Igår regnade det hela dagen (lite snöblandat) här, men idag har vi haft det soligt men blåsigt!
Och nu ska det bli kallare! Suck!
Ha det gott, kram, Monica

Norr om Köpenhamn sa...

Tusen tack för din gulliga grattiskommentar till mitt nya jobb :)) Jag börjar idag, så det känns spännande. Butiken jag ska arbeta i har inte öppnat än (1 mars) så vi ska börja bygga upp den idag.
Snön har börjat försvinna här och idag lyser solen fr blå himmel...en ganska bra dag med andra ord ;o))

Mys o ha det gott!!
Kramar
Ulrika

Helens Universum sa...

Vackert med kvistar i glas!
Kram Helen